3 tips voor mijn Prijspresentatie
We beschrijven hier de manier waarop je mondeling de prijs naar voren brengt richting een klant.
1. Non-verbaal:
Hoe kijk je de klant aan? Hoe sta je erbij? Hoe is je gezichtsuitdrukking?
De klant voelt feilloos aan of je de prijs zelf eigenlijk wel acceptabel vindt. En dit zien ze in de eerste plaats aan je non-verbale houding. Kijk je direct weg na het noemen van de prijs, of kijk je de klant recht aan. Heb je een onzekere houding of gedraag je jezelf overtuigd met je hele lichaam. Een klant leest op je voorhoofd wat jij denkt!
2. Intonatie:
Wat voelt de klant in je stem? Wat merkt men aan je stem? Hoe inspireer je mensen met je stem?
Het gaat er helemaal niet zo zeer om ‘wat’ je zegt. Maar veel meer ‘hoe’ je het zegt. Met een vlakke intonatie wordt elk product een grijs product. Met een daadkrachtige intonatie overtuig je sneller.
3. Inhoud:
Weet je echt wat je vertellen wilt? Wat vertel je dan precies? Snapt de klant het ook meteen?
En wat je zegt moet kloppen en heel duidelijk zijn voor jezelf. Als je nog moet nadenken over de vastgestelde prijs gaat er bij de klant een alarmbel rinkelen. Als je zegt: “ik begrijp dat je het duur vindt” geef je de klant geen goed gevoel over de prijs. Ga van de negatieve insteek naar iets dat meer positief klinkt: “Ik begrijp dat je het veel geld vindt”. Maak daarna de waarde van het product nog een keer duidelijk. Het gaat niet over de hoogte van de prijs, maar over de keuze voor bijvoorbeeld de kwaliteit en de keuze van bijvoorbeeld de kleur.
De percentages geven de impact van je communictie weer.
|
||||
|
Terug
nieuws
-
Enthousiasme over beurssucces
10/10/2018 Interview met Wigand Dijkstra van iCell Benelux... meer lezen -
Masterclass ExpoPlanA4
2/5/2018 12 juni 2018: Masterclass ExpoPlanA4 meer lezen